RECENZIE: CINCIZECI DE UMBRE ALE LUI GREY DE E.L.JAMES

cincizeci-de-umbre-ale-lui-grey-fifty-shades-vol-1_1_fullsizeREZUMAT:

Un roman erotic devine bestsellerul mondial absolut
# 1 Amazon.com
# 1 New York Times Bestseller
# 1 Amazon.co.uk
# 1 Bookseller

Cele 50 de vicii ale Domnului Grey, primul volum al trilogiei, a beneficiat de articole pe prima pagina în celebrele publicaţii New York Times şi Wall Street Journal şi un prim tiraj de 750.000 de exemplare. Această prima tipărire s-a dovedit în câteva zile insuficientă, astfel că editorul american s-a văzut „obligat” să retipărească romanul. După doar şase săptămâni de la lansare cartea s-a vândut doar în SUA în 10.000.000 de copii, după cum a anunţat New York Times. Apărută şi în Marea Britanie, cartea urmează să fie tradusă în peste 30 de ţări.
Drepturile de ecranizare ale romanului au fost câştigate de Universal Pictures.
Citeşte cartea despre care vorbeşte toată lumea!

Romantic, amuzant şi încărcat de erotism, acest roman te cucereşte, te captivează şi te domină.
Anastasia Steele, studentă la filologie, îi ia un interviu lui Christian Grey, un tânăr om de afaceri de succes, pe care îl găseşte foarte atractiv şi de-a dreptul intimidant. Retrasă şi interiorizată, Ana este şocată să constate că, pentru prima dată în viaţă, este atrasă puternic de cineva. Christian o avertizează că trebuie să stea departe de el, iar ea nu face decât să-l dorească şi mai tare. Dar când descoperă gusturile erotice speciale ale acestuia, începe să ezite: dincolo de şarmul şi succesul de care se bucură, Christian Grey este un bărbat tulburat de demoni ascunşi şi ghidat de o excesivă nevoie de a-i controla pe ceilalţi.
Va putea oare Ana să accepte sclavia sentimentală impusă de Christian? Și dacă da, va mai putea oare iubi ceea ce descoperă?

Cincizeci de umbre ale lui Grey, mi-a fost oferita de librarie online libris spre recenzie. Multumesc mult. Pe librarie online libris gasiti o multime de carti interesante, de asemenea mai gasiti si carti in limba engleza, pe care le puteti achizitiona la preturi convenabile.

Inca o carte terminata la timp, mi-am propus sa o termin si pe aceasta in trei zile si uite, am reusit. Inca o victorie :))

Ok sa incepem cu primul punct pe care vreau sa-l punctez… (?) Nu o sa ma deranjez sa scriu ca aceasta carte nu este recomandata minorilor, imi pierd eu cateva secunde pretioase din viata pentru a scrie acea fraza si voi oricum nu o sa tineti cont de acel avertisment, si o sa procurati cartea, fie ca e pentru adulti, fie ca nu.

La inceput am fost cam reticent in privinta acestei carti, wow, e un roman erotic si cauzeaza atatea controverse pe toata planeta, adica ce naiba e asa spectaculos la el, nu e primul roman erotic aparut. In orice caz, am decis sa ii dau totusi o sansa, si pot sa spun ca intr-un fel am fost impresionat, iar in altul nu. La ce ma asteptam din partea cartii? Sincer inafara de sex la fiecare pagina, nu stiu, desi prima parte am cam obtinut-o de pe la jumatatea volumului spre sfarsit.

Cartea e controversata, pentru mine nu a fost controversata sau socanta din cauza scenelor de sex, [desi recunosc ca unele scene au fost prea mult si pentru mine] ci din cauza povestii tulburatoare care o ascunde Christian in spatele sau.

SPOILER ALERT!!! [Cei care nu au citit cartea, sariti peste aceasta parte]

Pentru mine a fost mai socant sa aflu istoria din spatele „maniacului controlator”, ca la 15 ani a fost sedus de o prietena a mamei sale si i-a fost sclav sexual timp de 6 ani, ca pe perioada liceului nu a reusit sa aiba o prietena, gandul la faptul ca un baiat de 15 ani sa fie legat cu zgarda si alte „jucarii” e intr-un fel socant. Dupa ce am aflat asta, la unele scene imi era greu sa-l mai vad ca pe tanarul acela sigur pe sine, care controleaza aproape orice, si il vedeam doar ca pe un baiat care a imbatrinit prea repede, un baiat abuzat de o femeie.

SPOILER END [Puteti relua lectura]

Sa-ti pierzi virginitatea cu persoana iubita e o chestie (Nu ca as incuraja asta mai ales la varsta asta), dar sa fii introdus in lumea BDSM-ului la o asemena varsta e cumplit. Pentru cei care nu stiu ce e BDSM o sa pun o poza mai jos cu cuvintele care formeaza acronimul, pentru ca sincer nu prea am chef sa explic:D

764px-BDSM_acronym.svg

Presupun ca a ramas destul de clar:)

Christian Grey nu pot sa spun ca ma incanta in mod exceptional, cum probabil ma incanta alte personaje de carte, e atat de dur si autoritar, fara putina dragoste, nici macar fata de el… Ana vrea o relatie, si Christian spune ca incearca, o fi greu sa isi lase la o parte demonii interiori, desi de foarte putine ori iti da senzatia ca ar fi indragostit cu adevarat de Ana, ce vrea el e doar placere, si uneori mie mi se pare prea dusa la limita… Nu stiu, mai ales si cu partile cu „pedeapsa” nu sunt un adept al violentei, probabil ca si asta este unul dintre motivele pentru care nu m-am atasat de Domnul Grey. Mai ales ca daca este putina dragoste in inima lui Grey, e o dragoste bolnava si obsesiva invaluita in durere si control absolut.  Totusi sunt curios de volumul 2, din cate am inteles, Christian se schimba, si chiar as vrea sa vad cum este noul Christian.

Exista unele momente cand mi se pare si mie normal, dar dupa in secunda urmatoare isi schimba starea si e frustrant…

Inca o chestie care ma mai enervat la Christian este politetea lui atat de absoluta fata de Ana, stiu ca sunt unele momente cand ii spune Anastasia, dar in rest: Domnisoara Steele  in sus, Domnisoara Steele in jos, Domnisoara Steele la dreapta, Domnisoara Steele la stanga, oh dumnezeule, imi venea sa-i trag cateva palmi sa revina cu picioarele pe pamant, si pentru mine devenea inervant. x(

Oricum acum ca mi-am exprimat opinia, sa trecem la subiectul abordat.

Anastasia Steele, este o fata de 21 de ani care traieste cu cea mai buna prietena Kate (Kate e personajul meu favorit in carte, mai ales imi place personalitatea ei, mai ales ca avea sa devina jurnalista, mi-am facut o idee cam cum ar trebui sa fie un jurnalist :)))

Anastasia merge in locul prietenei sale sa ia interviul, acolo cunoaste un barbat de 27 ani, tanar, atragator, bogat… ei ce mai, un zeu grec cum il numeste ea. Anastasia isi da seama ca il place pe acest barbat, la incheierea interviului, asteapta sa iasa cat mai repede din incapere si sa nu-l mai vada niciodata, dar planurile lui Christian sunt altele. Desi e avertizata sa stea departe de el, Ana nu vrea acest lucru, asa ca Christian ii prezinta partea lui intunecata, asa ca cei doi incep un compromis, care pentru Anastasia merge mult prea departe, tanara indragostinduse de acest barbat cu 50 de vicii, o lume in care Anastasia nu credea ca va intra. Dar stiind ca Christian o va rani si fizic si emotional, aceasta acepta sa incerce, dar pe zi ce trece se indragosteste tot mai mult de el, iar el se pare ca nu vrea altceva decat sex si nimic mai mult. Va reusi sa il aduca Ana la lumina pe barbatul, pe unicul barbat de care a fost indragostita vreodata? Va reusi sa suporte controlul excesiv si sclavia pe care Christian Grey vrea sa o impuna asupra ei? Toate astea le veti afla cititnd acest volum.

PS: In concluzie, sarind peste scenele erotice din carte, povestea a fost destul de interesanta, asa ca voi citi si volumul 2 sa vad ce se mai petrece si sa cunosc latura „noua” a lui Christian.

„Acesta e un om aflat la nevoie. Frica lui e cat se poate de vadita, dar el e pierdut… undeva in intunecimea lui. Ochii lui sunt mari, cu o privire pustiita si torturata. Pot sa-l alin, sa-l insotesc un scurt timp in intunecime si sa-l aduc la lumina.”

Povestea continua in: Cincizeci de umbre intunecate

2482Intimidată de gusturile speciale şi secretele întunecate ale tânărului şi frumosului om de afaceri Christian Grey, Anastasia Steele se desparte de acesta şi îşi începe cariera la o editură din Seattle.
Însă dorul de Christian o urmăreşte neîncetat, iar atunci când acesta îi propune un nou „contract”, Anastasia nu poate rezista. Ei reîncep relaţia, iar Anastasia află mai multe despre trecutul chinuitor al iubitului ei pervertit, provocator şi măcinat de frământări.
În timp ce Christian se luptă cu demonii săi interiori, Anastasia este nevoită să se confrunte cu furia şi invidia unei femei care a făcut parte din trecutul lui Grey şi trebuie să ia cea mai importantă decizie din viaţa sa.

Pe mai tarziu😉

Photobucket

2 gânduri despre “RECENZIE: CINCIZECI DE UMBRE ALE LUI GREY DE E.L.JAMES