orasul-de-sticlaREZUMAT:

• În curând, seria va fi ecranizată, având-o pe Lily Collins în distribuţie
  • Stephenie Meyer, autoarea hitului internaţional Amurg, este fan declarat al acestei serii
  • Seria este comparată cu celebrele Harry Potter şi Buffy, Spaima vampirilor
  • Bijuteriile inspirate de obiectele magice din roman se vând cu succes online

Vremea marilor decizii a sosit!
Seria Instrumente mortale continuă să-i fascineze pe cititorii de urban fantasy cu cel de-al treilea şi mult aşteptatul volum – ORAŞUL DE STICLĂ!

Ameninţaţi de haosul unui război, vânătorii de umbre trebuie să se hotărască dacă vor lupta alături de vampiri, vârcolaci şi celelalte creaturi din Lumea de Jos, sau împotriva lor? Între timp, Jace şi Clary au şi ei de luat o decizie dificilă: să dea sau nu curs iubirii care-i leagă, deşi ştiu prea bine că este o iubire interzisă?

Pentru a-i salva viaţa mamei sale, Clary trebuie să plece în Oraşul de Sticlă, locul de origine al vânătorilor de umbre – chiar dacă asta înseamnă să încalce Legea şi să rişte moartea. Mai grav este că Jace se opune acestui plan, iar Simon este aruncat în închisoare de către vânătorii de umbre, care îşi au bănuielile lor cu privire la acest vampir imun la lumina soarelui. Din fericire, Clary îşi găseşte un aliat — în persoana misteriosului Sebastian, care nutreşte o stranie atracţie faţă de ea. Valentine îşi adună în acest timp o armată de demoni, dar vor reuşi oare locuitorii din Lumea de Jos şi vânătorii de umbre să uite de vrajba dintre ei şi să-şi unească forţele pentru a o înfrânge?

Va putea Clary să-şi folosească puterile pentru a-i ajuta să se salveze – indiferent de preţul pe care va trebui să-l plătească?

Am reusit, in urma cu 3 zile am scris recenzia la volumul doi al acestei serii, si ca incercam sa o termin pana azi, ei uitati, am reusit, in numai 3 zile am terminat Orasul de Sticla. (Sau pot sa spun ca doua, pentru ca in prima zi nu citisem prea mult) Deci sa vedem cum sta treaba, primul volum a fost superb, al doilea a fost splendid, mai bun decat primul, iar al treilea a fost mai bun ca toate celelalte volume la un loc. Actiunea incepe chiar de la prima pagina, mult mai repede decat in celelalte carti, desi parca momentele dintre Jace si Clary au fost putin mai siropoase in volumul 2… Nu stiu asta e parerea mea, dar poate sa ma contrazica cine vrea:>

Actiunea acestui volum a fost ca o bomba care-ti explodeaza direct in fata, a fost atat de intensa, cu suisuri si coborasuri, ca un carusel, iar Jace si Clary au fost doar… nu am cuvinte. Momentele dintre ei desi au fost putine au fost intense.

„Esti sora mea, zise el, in cele din urma. Sora mea, sangele meu, familia mea. Ar trebui sa vreau  sa te protejez -rase fara zgomot, si fara veselie-, sa te protejez de genul de baieti care vor sa-ti faca exact ce vreau eu sa-ti fac.”

Abia astept sa vad cum e volumul 4, oare va intrece volumul 3? Abia astept sa continui aventurile nefilimilor, ma bucur atat de tare ca autoarea a decis sa mai scrie inca 3 volume. Cassandra este autoarea mea preferata, si o admir pentru imaginatia extrem de bogata pe care o are, doar ea putea incurca si descurca, seria asa cum o face, reusind sa nu te slabeasca pana la ultima pagina.

Ce mai imi place la cartea asta (si seria) e ca autoarea face cateodata unele aluzii si referiri la Biblie si intamplarile din ea.

„Pentru ca, daca Valentine m-a facut pe mine un monstru, atunci presupun ca pe tine te-a facut un soi de inger. Iar Lucifer l-a iubit pe Dumnezeu, nu? Asa Spune Milton, cel putin.”

„Dumnezeu i-a cerut lui Avraam sa-si jertfeasca fiul pe un altar foarte asemanator cu acesta, ca sa vada pe cine iubea Avraam mai mult, pe Isaac sau pe Domnul. Dar tie nu ti-a cerut nimeni sa-ti sacrifici fiul, Valentine”

Stilul Cassandrei mi se pare atat de unic, te face sa traiesti tu insuti cu personajele. Stephenie Meyer spunea „Seria Instrumente mortale creaza o lume de poveste in care as fi incantata sa traiesc. Absolut minunata.” Iar eu subscriu la vorbele ei, din toate cartile pe care le-am citit, nu ar fi un loc in care as prefera sa traiesc decat in lumea creata de Cassandra (Ei bine si tabara Shadowfalls, dar ea e pe locul doi)

Acum dupa ce mi-am exprimat parerea despre carte, si serie, sa trecem cat de cat la povestea din aceasta carte.

Clary afla ca-si poate salva mama, pentru a aduce antidotul, ea trebuie sa calatoreasca in Idris, orasul vanatorilor de umbre si sa-l caute pe magicianul care are antidotul. Dar Jace se opune acestui lucru. Dupa ce Valentine a furat cele doua Instrumente mortale, acum cauta cel de-al treilea instrument, oglinda, dar nimeni nu stie unde este, cum arata, adica cat de diferit ar putea arata o oglinda, asa ca se asteapta ca Valentine sa atace Idrisul, iar Jace nu vrea sa puna viata surorii sale in pericol. Dar ca de obicei, Clary nu asculta de nimeni si nimic si face ceea ce vrea si ajunge in Idris, incalcand legea. Dar se pare ca nimeni nu e fericit cand afla ca Clary e in oras. Jace pare sa-si fi gasit consolarea in bratele verisoarei lui Sebastian, Aline, iar Isabelle, crede pe zi ce trece ca nu o place deloc. Dar Clary se afla aici cu un scop, salvarea mamei ei, iar cand Sebastian ii ofera ajutorul in gasirea magicianului, Clary este fericita sa aiba un aliat, dar cu fiecare moment care se scurge, secretele lui Sebastian ies la suprafata.

Cand Idris e atacat de catre Valentine si ceata lui de demoni, acestia primesc un ultimatum, ori il accepta pe el ca si conducator, ori nimeni nu va mai vedea ziua de maine. Cata incredere se poate avea in Conclav? Sa fie oare adevarat ca Clary si fratele ei, au fost doar niste experimente de sange, pe care tatal lor a facut teste? O sa reuseasca Clary sa-si salveze mama, si care este pretul care va trebui sa plateasca pentru asta? Idrisul va ceda presiunii lui Valentine sau va riposta? Un lucru este cert, o persoana se stinge… si in final, vor putea Clary si Jace sa fie impreuna, sau isi va gasi refugiu in noul ei amic, Sebastian? Toate acestea le gasiti in acest spectaculos volum.

Acum va las cu un ultim citat care mie mi-a placut destul de mult:)

„Ea se uita cum artificiile explodara intr-o baie de scantei- scantei care colorau norii de deasupra, apoi picau, una cate una, lasand dare de foc auriu, ca niste ingeri cazand din cer.”

Povestea continua in: City of Fallen Angels

6752378The Mortal War is over, and sixteen-year-old Clary Fray is back home in New York, excited about all the possibilities before her. She’s training to become a Shadowhunter and to use her unique power. Her mother is getting married to the love of her life. Downworlders and Shadowhunters are at peace at last. And – most importantly of all – she can finally call Jace her boyfriend.

But nothing comes without a price.

Someone is murdering Shadowhunters who used to be in Valentine’s Circle, provoking tensions between Downworlders and Shadowhunters that could lead to a second bloody war. Clary’s best friend, Simon, can’t help her. His mother just found out that he’s a vampire and now he’s homeless. Everywhere he turns, someone wants him on their side – along with the power of the curse that’s wrecking his life. And they’re willing to do anything to get what they want. At the same time he’s dating two beautiful, dangerous girls – neither of whom knows about the other one.

When Jace begins to pull away from Clary without explaining why, she is forced to delve into the heart of a mystery whose solution reveals her worst nightmare: She herself has set in motion a terrible chain of events that could lead to her losing everything she loves. Even Jace.

Love. Blood. Betrayal. Revenge. The stakes are higher than ever in City of Fallen Angels.

Un gând despre “RECENZIE: ORASUL DE STICLA DE CASSANDRA CLARE

1. Sincer, după ce am citit volumul 3 mă întrebam ce-ar mai putea scrie în următoarele 3 volume, că mna … aici a fosta multă acţiune, toate s-au terminat cu bine, deci da … sunt aştept să văd ce semai întâmplă