RECENZIE: ORASUL OASELOR DE CASSANDRA CLARE

REZUMAT:

Clary Fray, o fată de cincisprezece ani, are darul Vederii… un dar pe care ceilalţi oameni nu-l au. Ea vede vampiri, vârcolaci, zâne, demoni şi alte creaturi care populează Lumea din Umbră.

În Oraşul Oaselor, cartea întâi din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare şi ea însăşi e atacata de un demon – un ravener înspăimântător. Astfel, tânăra ajunge să-i cunoască pe vânătorii de umbre, războinici a căror misiune este să-i apere pe oameni de demoni şi să-i controleze pe vampiri şi vârcolaci.
De asemenea, Clary îl întâlneşte pe Jace, un tânăr fermecător, şi, împreună cu el, încearcă să dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a răpit-o pe Jocelyn? Unde se află Pocalul Mortal şi ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, în şobolan şi cum poate fi desfăcută vraja? Cum a reuşit Clary să dobândească dintr-odată Vederea? De ce sunt demonii interesaţi de o mundană oarecare?
Nu în ultimul rând, Clary încearcă să-şi înţeleagă propriile sentimente – în ce relaţie se află ea de fapt cu Jace şi Simon?

Un roman urban fantasy pentru tineri de toate vârstele cu, o acţiune plină de suspans, ritm alert, imaginaţie şi originalitate!

OPINIE PERSONALA:

Ammmmmmmmmm terminaaaaaaaaat. In sfarsit, dupa saptamni de cand sunt la cartea asta am terminat-o. La fel cum am patit si cu seria Dispozitive Infernale, am iubit la fel de mult si aceasta serie. Adica hey, cum sa nu poti iubi cartile Cassandrei Clare? Cand au atata imaginatie, si te fac sa  traiesti impreuna cu personajele, desi trebuie sa recunosc ca Ingerul Mecanic a avut mai multe metafore, figuri de stil… etc.

Cum va spuneam, am iubit seria, extrem de buna, Cassandra e (una dintre) autoarele mele preferate, cartea are atata imaginatie, schimbari de situatie, tradari, lucruri la care nu te astepti, dragoste, iubiri interzise sau neimpartasite… Abia astept sa iau volumul 2 din biblioteca si sa ma apuc de el, dar peste 2 saptamani am un test la universitate si cam trebuie sa ma pregatesc, deci…

Clary Fray e o fata oarecare, e roscata, cu pistrui, mica de statura… nu e o frumusete glaciara, traieste impreuna cu mama ei dupa ce tatal ei a murit inainte ca ea sa se nasca. Intr-o noapte Clary merge impreuna cu bunul ei prieten Simon in clubul Pandemonium, acolo ea este martora la o crima, o crima pe care doar ea a vazut-o. Atunci, Clary este pentru prima oara cand intalneste vanatorii de umbre, persoane care sunt pe jumatate oameni, jumatate ingeri, acestia vaneaza creaturile din umbra. Dupa aceasta bizara intamplare, mama lui Clary dispare, iar ea insasi este atacata de un demon, Clary este salvata de Jace, un nefilim superb, cel mai bun vanator de umbre de varsta sa. Clary afla ca prin venele ei nu curge sange uman in totalitate, ci sange de nefilim, iar toate amintirile i-au fost sterse, ca sa poata sa stea departe de aceasta lume. Dar cine ar vraji mintea ei, pentru ca ea sa nu-si aduca aminte ceea ce vede? Si mai importat de ce? Asta va ramane de vazut. Clary traieste aventuri inimaginabile alaturi de noii ei tovarasi, iar cand afla adevarata poveste, totul da o intorsatura cu totul noua pentru ea.

Care a fost reactia mea cand am citit povestea lui Jocelyn?
Photobucket

Nu stiu, mi se pare atat de trista, incat nu am putut evita :))

Clary afla ca toata viata sa a fost o minciuna, tot ce a trait pana acum a fost doar o mascarada, un voal asupra ochilor, nu isi aminteste nimic, oare vor reusi vanatorii de umbre sa afle cine este Clary? Va reusi sa supravietuiasca dragostea in imprejurarile cele mai dramatice? Si cine este cu adevarat dusmanul aici? Ai face bine sa nu te increzi in nimeni, decat in persoana ta.

Acum sa va arat reactiile mele la diferitele scene:))

La scenele cu Jace, la comentariile lui sarcastice si atitudinea lui…
Photobucket

Cand am aflat ce se petrece de fapt in carte (Sfarsitul penultimului capitol) [o spun asa doar ca sa nu dau spoiler pentru cei care nu au citit inca cartea:D]
Photobucket

Nuuu, imi venea sa o strang de gat pe autoare, de ce ai face asa ceva?WHY?:O
Photobucket

Nu chiar atat de drastic:)) dar tot ceva in genul asta:))

Reactia de la sfarsitul cartii:
Photobucket

Siiiiiii in final, dupa toata drama care am trait-o, si am vazut volumele 2 si 3 in biblioteca ultima dar nu cea din urma reactie a fost:
Photobucket

 

:))) Pentru cei care nu stiti, filmul care sta la baza acestui volum va aparea pe 23 August 2013:

 

CITAT:

„-Isabelle se trage din una dintre cele mai ilustre dinastii de vanatori de umbre din istorie, zise Alec sec. Fata asta, pe de alta parte, se trage din New Jersey.

-Sunt din Brooklyn! Clary era indignata. Si ce-i cu asta? Tocmai am ucis un demon in propria mea casa, si tu ai de gand sa faci pe cretinul pe chestia asta, pentru ca nu sunt vreo odrasla razgaiata de bogatan ca tine si ca sora ta?

Alec paru stupefiat.

-Cum mi-ai zis?

Jace rase.

-Nu e amuzant, Jace, il intrerupse Alec, ridicandu-se in picioare. Ai s-o lasi sa stea aici si sa-mi spuna cum ii vine la gura?

-Da, zise Jace cu blandete. O sa-ti faca bine… incearca sa te gandesti la asta ca la un antrenament de rezistenta.”

NOTA:

Lasă un răspuns

