RECENZIE: ANNA DRESSED IN BLOOD DE KENDARE BLAKE

Aparent, tipica poveste a băiatului care se îndrăgosteşte de o fată, dar – de data aceasta – fata ucide oameni…

Un adolescent vânător de fantome e pe urmele stafiei criminale a unei fete care îşi bântuie fostul cămin încă din anii ’50.

„Extrem de originală, minunat de inventivă şi absolut pasionantă, Anna Dressed in Blood este unul dintre cele mai bune romane horror scrise vreodată.” – Kirkus Review

„Îmbinând cu măiestrie partea de roman horror cu cea deromance, Blake ne oferă o poveste cu fantome gotică, captivantă şi inteligentă.” – Publishers Weekly

Anna Dressed in Blood este o poveste întunecată, cu un erou care-i ucide pe cei morţi, dar care este îndrăgostit el însuşi de moarte. Până la finalul cărţii, la fel veţi fi şi voi. Fascinantă şi romantică!” – Cassandra Clare, autoarea seriei Instrumente mortale, bestseller New York Times

„Vechea poveste a băiatului care întâlneşte o fată – asta dacă băiatul e un vânător de fantome cu tendinţe autodistructive, hotărât să-şi răzbune tatăl, iar fata este o fantomă ucigaşă, captivă într-o casă plină de cei pe care i-a omorât de-a lungul timpului. Cas şi Anna sunt noul meu cuplu preferat. Când am ajuns la ultima pagină, am luat-o din nou de la capăt.” – Holly Black, autoarea bestsellerului Red Glove

Cas Lowood a moştenit o meserie neobişnuită: îi ucide pe cei morţi.
Şi tatăl lui a făcut la fel până ce a fost măcelărit de o fantomă pe care încerca să o distrugă. Acum, înarmat cu pumnalul ritualic misterios şi mortal al tatălui său, Cas străbate ţara împreună cu mama lui, care este vrăjitoare, şi cu pisica lor, foarte pricepută la adulmecarea spiritelor. Împreună, merg pe urmele legendelor şi ale tradiţiilor locale, încercând să ţină pasul cu morţii ucigaşi, şi nu-şi bat capul cu tot soiul de amănunte enervante, cum ar fi viitorul şi prietenii.

Când sosesc însă într-un orăşel nou, în căutarea unei fantome pe care localnicii o numesc Anna Dressed in Blood, Cas nu se aşteaptă la ceva ieşit din comun: o va urmări, o va vâna şi o va ucide. Dar descoperă în schimb o fată captivă în propria-i furie şi în blesteme, o stafie care nu seamănă cu niciuna pe care a mai fost nevoit să o înfrunte vreodată. Încă mai este îmbrăcată cu rochia pe care o purta în ziua în care a fost ucisă cu brutalitate, în 1958: albă odinioară, acum este pătată cu roşu şi îmbibată de sânge. De la moartea ei, Anna a omorât pe oricine a îndrăznit să pătrundă în casa victoriană părăsită care i-a fost cândva cămin.

Dar, dintr-un motiv necunoscut, decide să-i cruţe viaţa lui Cas…

Roman ales de către Kirkus Reviews ca una dintre Cele mai bune cărţi pentru tineri ale anului 2011
Roman selectat în Top 5 Romane pentru tineri pe anul 2011, conform postului Naţional Public Radio

Hmmm, nu stiu de unde sa incep, cartea a fost destul de ok, are si unele tendinte horror, cautam de mult timp o carte diferita de restul si pot sa spun ca aceasta este cartea.

Cas, este un vanator de fantome, dar mai bine sa nu-i spuneti asa, duce o viata palpitanta, el omoara persoanele deja moarte… [pate ca pentru unele persoane povestile urbane sunt doar povesti, dar pentru el nu, cand este anuntat de un prieten de o posibila poveste urbana, povestea lui Anna, Anna dressed in blood dupa cum o numesc localnicii, ea omoara orice persoana care pune piciorul in casa ei, nimeni nu a trait ca sa spuna cum arata Anna, e infioratoare? E draguta? Are doua gavane goale si negre in loc de ochi? Tanarul nostru erou este interesat de aceasta poveste si asa ca decine sa se mute in acel oras impreuna cu mama lui, vrajitoare si pisica, Tybalt, o pisica care adulmeca fantome.

Ajuns in oras, Cas o intalneste pe Carmel, cea mai populara si mai frumoasa fata din liceu, de la ea vrea Cas sa scoata adevarata poveste a fetei pe care o urmareste… El reuseste sa afle povestea, desi prietenii lui Carmel incearca mai mult sa-l sperie, asa ca ei decid sa-l duca pe Cas la casa Annei, dar planul nu iese prea bine, unul dintre ei este descuartizat de Anna iar ceilalti reusesc sa scape, de aici Cas este mai convins ca oricand ca trebuie sa opresasca… Dar ceva se petrece cu el, ceva ce este pentru toti evident mai putin pentru el, iar cand afla cum a murit Anna, parca lucrul devine si mai complicat… Dar cand in oras se petrec niste crime ingrozitoare, Cas si prietenii si cu ajutorul lui Anna trebuie sa afle cine le provoaca, iar adevarul poate fi mai zguduitor decat pare.

„As soon as he takes care of the hitchhiker, Cas and his mother are moving to the town of Thunder Bay so that Cas can hunt another ghost.  This ghost is called Anna Dressed in Blood because when her throat was cut she bled so much that her white dress turned completely red.  Cas doesn’t know it yet, but Anna is more powerful, more dangerous, and at the same time more human than any ghost he’s ever encountered before.  Anna might change his life … if she doesn’t end it first.”

20 de gânduri despre “RECENZIE: ANNA DRESSED IN BLOOD DE KENDARE BLAKE

1. mie intotdeauna mi-au placut povestiile horror si le citeam chiar daca dupa aceea ma intrebam de ce am facut-o dar aceasta carte m-a atras de cand am gasit-o si o am deja in ebook cand voi avea un ereader clar o voi citi

2. eu mereu am citit carti horror si dupa eram gen: de ce oare am citit eu iar , la miezul noptii, o carte horror? Dar pur si simplu nu ma pot abtine si cred ca o sa imi placa

3. Pingback: INTERVIU CU KENDARE BLAKE « Shadowbooks