JOCURILE FOAMEI: CARTEA VS FILMUL

Am ajuns si eu astazi pe la cinema si am luat bilet la Jocurile Foamei, cat de mult imi doream sa vad filmul pentru ca cartea a fost absolut superba! Nu am putut sa o mai las din mana.

Filmul nu mi-a depasit asteptarile dar nici nu le-a atins. Pot sa spun ca a fost interesant, dar nimic mai mult! Multe scene din carte au fost taiate, iar unele scene filmul nu le-a explicat cum trebuie. Ma asteptam la ceva mai mult din partea acestui film deoarece se spunea ca este cel mai asteptat film al anului. Unele scene au fost schimbate (ca de exemplu scena cu brosa cu gaita, sau sfarsitul filmului, nu este la fel cu cel din carte) A fost pus mai mult accentul pe unele parti din carte, iar uneori nici acestea nu erau prea bine dezvoltate. Iar relatiile dintre personaje nu a fost bine dezvoltate. De exemplu pe mine relatia dintre Katniss-Peta in film m-a lasat rece, cand in carte m-am indragostit de ei, la fel a fost si relatia Katniss-Rue, in film a fost ceva de genul: S-au intalnit, au mancat, a murit, nimic mai mult. Iar Cato, ce pot sa spun despre el? fiind personajul negativ cred ca ar fi fost bine daca l-ar fi scos mai mult in evidenta, adica cred ca trebuia pus accentul putin si pe el…. Iar scenele dintre Katniss si Peta nu au fost la fel de siropoase ca in carte, pe tot parcursul filmului un singur sarut, si pana si ala a fost vai de capul lui! Iar interviul de la sfarsitul filmului cand cei doi invingatori sunt invitati, nu pot sa zic, adica sfarsitul acela care era in carte nu a fots la fel cu acesta si nu stiu ce sa zic… Stiu ca scot mai mult in evidenta lucrurile negative dar nu mi-o luati in nume de rau, asta e opinia mea, au fost si scene emotionante in film (ca de exemplu scena alegerii tributurilor sau scena dintre Katniss si Peeta in pestera a fost si ea bunicica) Pot sa zic ca coloana sonora a facut mare parte din film.

In concluzie: Filmul putea fi de 1000 de ori mai bun decat a fost, putea scoate mai multe lucruri in evidenta decat sa se centreze doar pe esentialul cartii si sa ii puna in prim plan doar pe Katniss si Peeta iar pe ceilalti sa ii uite.

Stiu ca nu puteau fi surprinse toate momentele din carte dar putea fi mai reusit.

Cartea este absolut superba, am citit-o cu sufletul la gura. Nu am putut sa las din mana cartea. Chiar merita citita. Momentele dintre Katniss si Peeta sunt mult mai siropoase. Actiunea mai complexa.

Nota mea este de 7/10

Cei care au vazut deja filmul lasati si voi opinia voastra despre film intr-un comentariu.

30 de gânduri despre “JOCURILE FOAMEI: CARTEA VS FILMUL

  1. Da,m-a cam suparat si pe mine faza cu brosa si cum a ajuns ea la Katniss.Iti dai seama,ca noi iubitorii seriei am pune fiecare faza in film,chiar fiecare cuvant,dar asta nu se poate ,de aia e si film.:(Si am mai auzit si eu ca au mai taiat din scene ,ceea ce nu prea mi-a convenit,dar a fost ok.Si filmul mi-a placut extraordinar de mult.Abia astept sa-l mai vad inca de 10000 de ori:)

    • Da, dar nu a fost extraordinar, adica, puteau sa faca macar momentele dintre Katniss di Peeta mai siropoase, nici macar nu aratau a indragostiti, dar ma rog, sper macar ca al doilea va fi mai bun.
      Eu nu cred ca il voi mai revedea, dar cartile le-as citi de 1000 de ori, asta e clar.

    • Pentru a putea pune FIECARE SCENA si FIECARE cuvant in film iti trebuie buget mare🙂 Gandeste.te ca ei au inceput de la putin si au ajuns chiar departe. Nu am citit cartile si sunt SIGURA ca oricum sunt mai bune ca filmul DAR ca sa scoata acei bani in plus, or sa scoata si un DVD😛 Ceea ce inseamna si posibilele scene taiate. Deci asta este toata chestia. Sper sa apuc sa citesc celelalte doua volume si sper ca urmatorul film sa se ridice macar pe jumatate la asteptarile celor care citesc cartile ^^. Mie personal mi s.a parut ok si am inteles tot si nu am fost dezamagita dar poate din cauza ca nu am citit. Acum ramane de vazut ^^

  2. Pacat ca nu voi ajunge sa’l vad la cinema deoarece in orasul meu nu este cinema😦 . Pacat ac cel mai asteptat film nu a atins asteptarile tale. Lafel mi s-a intamplat si mie cu serialul jocul minciunii .

    • Sincer, daca nu ar fi scenele de actiune care sunt cat de cat bune si sunetul extrem de tare te tine cu sufletul la gura cand se lupta, atunci nici nu merita sa mergi la film, dar doar pentru scenele acelea merita.

  3. Si pe mine ma dezamagit filmul..Distributia mi s-a parut perfecta,si actorii au jucat binisor,insa nu mi s-a parut ca au fost duse ideile pana la capat.In legatura cu Rue,sunt total de acord.A fost prea repede totul..Chiar sper ca urmatorul sa fie mai bun.

  4. Asta cred ca e si problema majora a filmului: au scos relatia si evenimentele din context pierzandu-se semnificatia acestora. Prea putin din motivatiile autorului sunt indicate/sustinute si nimic din film nu pregateste ceea se intampla in vol 2 si 3. E tratat ca un simplu film de actiune care va fi considerat varianta young adult a filmului „The running man” /1987 cu Arnold Schwarzenegger (si el ecranizare). Si ca orice… copie nu la fel de… Ma rog… cine vrea sa stie despre ce e vorba de fapt, trebuie sa citeasca cartile.
    Ma gandesc si la faptul ca publicul tinta nu e format neaparat din cei ce-au citit cartile desi s-a facut reclama „incrucisata”, dar atunci ar fi fost mai bine sa spuna „inspirat dupa o idee” si nu ecranizare.

      • si chiar asteptam unele momente….care mi se pareau ca dau un strop de reusita filmului..dar nu au aparut..:|…sincer chiar voiam sa vad cum cade Haymitch de pe scena:)))

  5. Eu nu am vazut inca filmul la cinema, am vazut doar cateva secvente pe net si chestii de genul asta. Am vazut partea cand sunt ei alesi ca tributuri si, acum nu stiu daca se mai mentioneaza ceva pe parcursul filmului, eu am vazut doar scena respectiva, dar relatia dintre Katniss si Peeta dinainte de Jocuri ( ma refer la faza cu moartea tatalui ei, cu painile etc. ) nu era aproape deloc mentionata. Nu se explica nimic… e doar ea in ploaie si el ii arunca o paine. Nici macar nu are 11 ani cum ar fi trebuit😦 M-a dezamagit chestia asta, dar inca astept cu nerabdare sa vad si eu filmul la cinema.

  6. am auzit foarte multe despre aceste carti , pareri pro dar si contra eu abia astept sa le citesc, insa mi-ar placea sa vad si filmul

  7. Eu inca nu am ajuns la film si imi scot ochii X_X dar l-am gasit online si ma voi uita..
    Ce pot spune.. nu cred ca vreodata ar putea intrece treaba facuta de Suzanne Collins, mie cartile mi-au intrat la suflet

    • So, am revenit cu o parere despre film.. chiar aseara, dupa ce am citit postarea ta am cautat filmul online si m-am uitat la el.
      Ce pot spune.. destul de sec.
      Ma asteptam ca scenele considerate de noi toti foarte semnificante in carte sa fie observabile si in film.. pacat, nu a fost nici prost dar nici nu poate fi vorba de o comparatie cu primul volum.

  8. N-am citit seria, desi imi doresc de mult timp si am tot zis ca nu vad filmul pana nu le citesc, insa cred ca o sa-l vad chit ca n-am citit seria sau primul volum. Chiar sunt curioasa daca e asa bun/rau cum se zice.

  9. am terminat cartile in 4 zile…am citit pe nerasuflate, nu am cuvinte au fost mai mult decat superbe, m-a marcat personalitatea eroinei, ce bine ar fi sa fim toti asa curajosi.. pers ca il interpreteaza pe peeta in film nu m-a impresionat in mod deosebit…eu din carte am facut din peeta un idol al perfectiunii..lasand la o parte tot ce i s-a intamplat pe parcurs..c pot sa mai spun .aceste carti sunt senzationale si iti lasa un gust asupra unui viitor nu prea indepartat a ceea ce s-a putea intampla cu pamantul daca nu avem grija de el..pe scurt din partea mea, o descriere a filmului. este relativ bun , nu sunt o persoana autorizata sau in masura sa critic, vorbesc doar din perspectiva mea a privitorului.Pot spune ca este un pic sec..dar in esenta. nimic nu se va compara cu cartile pt ca nici un film din lume nu cred ca vor putea rada trairile personajelor asa cum le percepe fiecare cititor si asa cum autoarea le-a conturat. Trairile sunt mult prea complexe in special cele ale lui Katniss.

Lasă un răspuns

