JURNALELE VAMPIRILOR: INTOARCEREA: CADEREA NOPTII RECENZIE.

Intre AMURG si TRUEBLOOD, dar cu cel putin un deceniu inaintea amandurora, o serie electrizanta despre o iubire adolescentina in Florenta secolului cincisprezece. Elena Gilbert s-a intors din Lumea Cea lalta si trebuie sa invete din nou cum sa traiasca printre oameni. Este aju tata de iubirea vietii ei– vampirul Stefan Salvatore– si bunii sai prieteni– Bonnie, Meredith si Matt. Dar puterile raului se aduna din nou in Fell’s Church, atrase de darurile acordate Elenei in Viata de Apoi si de sangele ei, care pulseaza cu o forta unica ce o face irezistibila pentru orice vampir.Stefan este luat de langa Elena, chiar atunci cand are cel mai mult nevoie de el, si ea trebuie sa se intoarca spre fratele acestuia, Damon, pentru ajutor. Insa Damon, intotdeauna vanator, este acum cel vanat…

Am terminat de citit volumul pe la sfarsitul lui 2011 (prin decembrie ca sa fim mai exacti). Ei ce pot spune despre acest volum al seriei fara sa ma ia nervii? Fiind un mare fan al seriei Jurnalele Vampirilor (dar si al serialului) aveam mari asteptari de la acest volum, si pot spune doar ca asteptarile mele nu au avut un „happy ending”. Primele 4 volume ale seriei m-au fascinat, le-am indragit si citit pe nerasuflate, nu m-au dezamagit (mai putin finalul ultimului volum, partea cu Elena de la sfarsit… cei care au citit cartea stiu la ce ma refer). Ei dar cand a venit vorba de acest volum? Cand am comandat cartea abia asteptam sa ajunga sa ma pun sa o citesc, dar deziluzia, plictiseala…, prima parte a cartii m-a plictisit enorm de mult (cateva scene sunt excluse), bunatatea cu care draga noastra de Elena era inzestrita ma imbolnavea pagina dupa pagina, capitol dupa capitol, dar lucrurile au luat o intorsatura drastica cam pe la jumatatea cartii spre sfarsit, cand incepuse adevarata actiune, acolo regasisem scrisul autoarei cu care eram obisnuit, lectura aceea care te face sa citesti o carte pe nerasuflate, sa nu o poti lasa din mana jos pana cand nu stii ce se va intampla mai departe. Mi-a placut idea cu vulpile, chiar a fost interesanta, momentele intre Elena si Damon au fost pur si simplu magice, sper ca macar pana la ultimul volum al acestei trilogii, autoarea sa dezvolte cat de putin relatia dintre cei doi. Sfarsitul cartii chiar mi-a placut, m-a facut sa doresc mai mult, dar pe moment am decis sa iau o mica pauza de la Jurnalele Vampirilor (cartile) dar si la alte serii de 6 sau mai multe volume.

Pot spune ca personajul meu favorit din carte a fost Caroline, rolul negativ care i sa atribuit in acest volum, debaseste pe deplin celelalte volume, in volumul acesta a fost o scorpie in adevaratul sens al cuvantului. Poate multi dintre voi o sa ma contraziceti, sau o sa va intrebati de ce am placut-o atat de mult pe Caroline, ei bine iata si raspunsul, Iubesc personajele negative dintr-o carte sau serial, pentru ca ele sunt cele care dau viata cartii pe care o citim (sau serialul pe care i-l vizionam), personajele antagonice, sunt cele care dau punctul picant, cateodata ele sunt cele care ies mai mult in evidenta, fara sa ne dam seama, fara personajele negative, cartea (sau serialul) ar fi plictisitor, monoton, de acea indragesc atat de mult personajele negative. Desiugur erau si alte personaje antagonice in carte, dar mie cea care mi-a atras mai mult atentia a fost Caroline. Decizia fetei la sfarsitul cartii chiar m-a surprins foarte mult, sper doar ca in celelalte volume sa reapara din nou.

NOTA3.5/5

„Draga Jurnalule,

Astazi am fugit de acasa.

Cred ca de fapt nu poti numi asta fuga de acasa cand ai aproape optsprezece ani si pleci cu propria ta masina, si in primul rand cand nimeni nu stia ca erai acasa. Asa ca o sa spun doar ca in noapte asta sunt o fugara. Cealalta chestie socanta este ca am fugit de acasa cu doi tipi diferiti.  Si nici unul dintre ei nu e iubitul meu.”

10 gânduri despre “JURNALELE VAMPIRILOR: INTOARCEREA: CADEREA NOPTII RECENZIE.

1. Eu am vrut sa las cartea…M-am enervat prea tare la un moment dat! M-am saturat sa ii vad cum mergeau in padure, desi cu mai putin de 24h inainte aproape fusesera omorati…

2. Pingback: RITUALUL (CERCUL SECRET #1) DE L.J.SMITH – RECENZIE. « Shadowbooks

3. Recenzia chiar e faina :)) Asa am patit si eu😦 Am citit primele patru volume pe nerasuflate, m-a dezamagit ultimul capitol rau rau rau, dar..tot asteptam urmatoarele volume. Cum am mai spus, am ajuns pe la volumul 6, si…n-am tragere de inima sa continui :)))

• Si eu sunt la fel; dar de seria asta nu cred ca…o sa ma bucur de final; desi o prietena ( a fost si ea obligata sa le citeasca, nu e vreo martira sau ceva de genu :)) ) a terminat cele sapte volume, si chiar i-au placut. Trebuie sa recunoastem ca din 50 de pagini, vreo 2-3 sunt bune :)))

4. Sincer, daca sunteti fane Damon ar fi bine sa nu cititi volumul 8 din serie sau sa asteptati pana in vara cand apare si volumul 9 (ce-i drept scris de un autor – fantoma) pentru ca in volumul 8 Damon face pe eroul si ajunge…ei bine…cam mort. Am tras un plans luuuung cand am citit cartea desi la sfarsit autoare ne mai incurajaza putin dandu-ne de inteles ca nu e chiar mort…dar nu e nici prea viu :)).
    Buna recenzia, imi place perspectiva din care o privesti pe Caroline. Si mie mi se par personajele antogonice importante dar in acelasi timp cand caut o carte urmaresc sa existe personaje care sa dea culoare cum e Damon pentru ca Stefan ma calca pe nervi…chiar si Elena. Doi sfinti, martiri, buni la suflet care sunt si cam masochisti si prea cu inima pe tava. Damon nu e nici tipul cel rau dar nici nu exceleaza in bunatate.
    Am citit si o parte din a noua carte in engleza dar nu sunt disponibile online decat 80 de pagini. Daca ai de gand sa citesti in continuare sa stii ca mie mi s-a parut cea mai buna carte cea de-a saptea.