DUBLA CONSTRANGERE RECENZIE

Când Laurel Estabrook, studenta în al doilea an la colegiu, este atacată în vreme ce se plimba cu bicicleta pe un drumeag din Vermont, viaţa ei se schimbă pentru totdeauna.
Până atunci o fată deschisă şi înconjurată de prieteni, Laurel îşi găseşte refugiul în fotografie şi începe să lucreze ca voluntară, apoi, după terminarea colegiului, ca angajată a unui adăpost pentru oamenii străzii. Acolo îl cunoaşte pe Bobbie Crocker, un bătrân suferind de schizofrenie, a cărui singură avere este o cutie de fotografii pe care o ţine departe de ochii curioşilor. Când Bobbie moare pe neaşteptate. Laurel descoperă că poveştile acestuia erau adevarate: Bobbie Crocker fusese cândva un fotograf de succes, care lucrase cu personaje legendare precum Chuck Berry, Robert Frost şi Eartha Kitt.
Pe masură ce fascinaţia lui Laurel faţă de viaţa lui Bobbie începe să se transforme în obsesie, ea devine convinsă că unele dintre fotografiile acestuia dezvăluie un secret de familie întunecat, adânc ascuns. Iar căutarea adevărului o va purta într-un joc de-a şoarecele şi pisica cu cei care o urmăresc şi care susţin că vor să o salveze.
În acest fascinant thriller literar, plin de personaje complexe şi surprinzătoare – printre care îi întâlnim pe Jay Gatsby şi pe Daisy Buchanan –, Chris Bohjalian îşi poartă cititorii într-o călătorie memorabilă, surprinzătoare şi obsedantă.

In sfarsit am reusit sa termin de citit Dubla Constrangere de Chris Bohjalian. Mi-am comandat cartea de pe pagina editurii anul trecut prin vara, am inceput sa o citesc dar am tot citit alte carti pe langa ea si dupa acea am lasat-o deoparte. Pot spune ca am doar cuvinte de lauda pentru cartea aceasta, Imi plac filmele de gen psihologic pentru ca trebuie sa le intelegi, este prima carte psihologica care o citesc si pot sa spun ca mi-a placut, desi au fost unele momente cand si pe mine ma deruta si trebuia sa mai recitesc odata pana sa inteleg bine. Dubla constrangere este un roman plin de personaje complexe, reuseste sa ne aventureze in psihicul lui Laurel, iar desi toata povestea acestui roman atat de bine scris, incepe cu un lucru atat de simplu precum o cutie de fotografii, se termina atat de… nici eu nu gasesc cuvantul potrivit, poate uimitor, surprinzator, pot sa spun ca cartea o sa intre pe lista de carti preferate si o recomand cu toata caldura pentru cei care cauta o carte buna sa citeasca.

NOTA: 5/5

Ce mi-a atras mie atentia a fost o scrisoare cam pe la sfarsitul romanului, care era pentru Laurel, nu am sa pun scrisoarea pentru ca atunci as strica poate cat de putin din farmecul acestei carti, dar ce mi-a placut au fost fisele pacietului la inceputul catorva capitole. Mai jos va las una dintre acele fise

Pacientul 29873: „…Pacientul continua sa fie obsedat de fotografiile cele vechi. Vorbeste mai tot timpul de ele, vrea sa stie unde le-am pus. Planuieste sa deschida o expozitie candva, o „expozitie de rasunet”… Indicatii: Se continua administrarea de Risperidom 3 mg PO de 2 ori pe zi. Se continua administrarea de Valproate 1000 mg PO de 2 ori pe zi. Din motive de securitate, nu i se va permite sa iasa din rezerva.

Extras din  notitele lui Kenneth Pierce, psihiatru curant, Spitalul statului Vermont din Waterbury, Vermont.”

14 gânduri despre “DUBLA CONSTRANGERE RECENZIE

1. am auzit de cartea aceasta si intr-o zi cand am mers la biblioteca am vrut sa mi-o imprumut dar totusi nu am facut-o . acum , sunt sigura ca vreau sa citesc cartea .